تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نویسنده: ارغوان حسامی

آیا حذف تبلیغات اتریوم در گوگل مربوط به پیشنهاد عجیب و غریبش به ویتالیک بوترین است؟

بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، در ماه می سال 2018 ، ویتالیک بوترین در توییتری به تمسخر پیشنهاد گوگل در مورد پیوستن به این شرکت به وسیله یک نظرسنجی پرداخته است. او ایمیل مربوط به این پیشنهاد را در این توییتر منتشر کرد.

او همچنین در مصاحبه خود با فوربز گفت این یک پیشنهاد سطح بالا نبوده و امیدوارم یک شوخی باشد و یکی از نمایندگان منابع انسانی گوگل به خاطر آنالیز گیت هاب من و نزدیک بودن این شرایط به شرایط استخدام گوگل این پیشنهاد را با حقوق کاراموزی به من کرده باشد. 

متن این ایمیل که از ویتالیک بوترین برای پیوستن به گوگل دعوت شده از این قرار است:

"ویتالیک عزیز، امیدوارم حالت خوب باشد و از آخر هفته خود لذت ببری. شرکت گوگل از تو در زمان حال یا آینده ای نزدیک دعوت به عمل می آورد." 

عده ای با انتشار این توییتر حدس زدند که گوگل ممکن است برنامه ای مخفیانه برای توسعه  یک ارز دیجیتال داشته باشد. چرا که طبق خبرهای منتشر شده در اواخر ماه مارس سال قبل ، گوگل در حال فعالیت بر روی دو پروژه مربوط بلاک چین است. و در سپتامبر همین سال گوگل در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که سرویس رایانش ابری بیگ کوئری گوگل از داده های اتریوم برای آنالیز قراردادهای هوشمند استفاده خواهد کرد. 

از طرفی طبق اعلام سی.ان.ان در چند روز گذشته استارتاپی مبتنی بر اتریوم در کشور صربستان متوجه شد در برخی موارد تبلیغاتش در گوگل نشان داده نمی شود. این استارتاپ با بررسی های بیشتر متوجه شد که در گوگل ادز ، کلید واژه Ethereum ممنوع شده است. 

هرچند این استارتاپ تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با شرکت گوگل انجام داد تا توضیحی در مورد این مشکل دریافت کند اما هیچ پاسخی داده نشد.  

آیا گوگل ادز با اتریوم دچار مشکل شده است؟

اتریوم در ماه سپتامبر سال گذشته تمامی تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد و سپس در ماه مارس سال 2018  دوباره این ممنوعیت را لغو کرد. به نظر می رسد گوگل با این اعلام ممنوعیت سعی در آن دارد که به سمت مجوز انتشار برای این تبلیغات پیش برود تا از کلاه برداری ها و جعل های دیده شده در سال 2018 تا حد امکان فاصله بگیرد. همان طور که مدیر اجرایی شرکت گوگل، اسکات اسپندر در مصاحبه ای اعلام کرد: ما پیشگو نیستیم و نمی دانیم که حوزه  ارزهای دیجیتال به چه سمت و سویی خواهد رفت اما برای اینکه آسیب بیشتری یه مشتریان وارد نشود باید با احتیاط بیشتری برخورد کنیم. 

پنج ماه بعد از ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال با ابلاغ یک دستورالعمل به عموم، گوگل شروع به مجوز دادن به تبلیغات کرد و این بار این مجوز را به تعداد محدودی از شرکت ها داد. همچنین برای اطمینان از اینکه هیچ تبلیغ مربوط به کلاه برداری منتشر نمی شود اعلام کرد که تمامی تبلیغات از زیر ذره بین این شرکت رد شده و ارزیابی خواهند شد و تنها تعداد محدودی از آن ها منتشر خواهند شد. این به این معنی است که امکان دارد برنامه های تبلیغاتی مربوط به شرکت ها تازه کار در زمینه کریپتو و استارتاپ ها نتوانند از این شرکت مجوزی دریافت کنند.

این استارتاپ مبتنی بر اتریوم در صربستان عنوان کرد: نگرانی ما این است که گوگل تبلیغات اتریوم را به دلایل خاص ممنوع کرده باشد.

اما آنچه که واضح است، این است که گوگل تا زمانی که به طور کامل قادر به تشخیص کلاه برداری ها و تبلیغات جعلی نباشد نسبت به  تبلیغات کریپتو محتاط عمل خواهد کرد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.