10 مقاله که تازه‌واردها به دنیای ارز دیجیتال باید بخوانند!

424 روز پیش

مقدمه
اگر شما هم به تازگی به حوزه رمز ارزها وارد شدید و قصد دارید تا از جذابیت‌های این حوزه برای کسب درآمد یا سرمایه‌گذاری استفاده کنید، یکی از چالش هایی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید پیچیدگی‌ها و اصطلاحات خاص این حوزه است. البته که برای شروع معامله و فعالیت در این حوزه، نیاز به اطلاعات فنی بالایی نیست و می‌توانید با فراگرفتن موارد پایه فعالیت خود را آغاز و کم کم سطح آگاهی خود را ارتقا دهید.

در این محتوا به بررسی 10مقاله مورد نیاز شما به طور خلاصه پرداختیم که همگی آن‌ها در مجله بیدارز نگارش شده‌اند و در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به هریک، جزئیات مورد نیاز خود را استخراج کنید.

همه چیز از بلاک چین آغاز می‌شود

فناوری بلاک چین همان بستری است که سازوکار دنیای ارزهای دیجیتال بر آن اتکا دارد. در تعریف ساده، بلاک چین یک شبکه غیر متمرکز است که از رایانه‌هایی در سراسر دنیا تشکیل شده است. این رایانه‌ها نُد (Node) نام دارند و وظیفه پردازش اطلاعات ورودی به شبکه را انجام می‌دهند. هر کوین در دنیای رمز ارزها دارای ی شبکه یا بلاک چین است که برای تامین اهداف آن پروژه رمز ارزی ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است. تراکنش‌های ثبت شده در شبکه هر کوین توسط بلاک چین پردازش می‌شوند. 

معجزه فناوری یا یک مفهوم ساده؟ کریپتوکارنسی چیست؟

وقتی به واژه ارز دیجیتال بر می‌خوریم، با حس دوگانه دیجیتالی بودن مواجه می‌شویم. با اینکه اوج تکامل عصر دیجیتال به سر می‌بریم، شاید درک اینکه یک دارایی با ارزش صد تا هزاران دلار غیر قابل دیدن و لمس کرد باشد دشوار خواهد بود. اینکه بدون نظارت یک نهاد مثل بانک امکان ارسال و دریافت نوعی پول وجود داشت باشد کمی غیرعادی به نظر می‌رسد. این مقاله به شما کمک می‌کند که به چیستی ارز دیجیتال پی ببرید و اگر با نام های دیگر آن مثل ارز رمزنگاری شده یا رمز ارز هم روبه‌رو شدید، متعجب نشوید.

بیت کوین، بلاک چین نیست!

با گسترش ارزهای دیجیتال و طوفان محتوایی که در رسانه‌های آنلاین وجود دارد، اسم بیت کوین، بلاک چین، اتریوم آن قدر در کنار هم تکرار شده‌ است که افراد بیرون از این حوزه گمان می‌کنند این مفاهیم با هم یکی هستند، در صورتی که این چنین نیست. ارزهای دیجیتال یکی از ده‌ها صنعتی هستند که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. این فناوری در صنایعی همچون خودروسازی، پست، کشاورزی، خرید و فروش ملک، بیمه و غیره در حال استفاده است.

زیر پوست پادشاه! بیت کوین چیست؟

رمز ارز بیت کوین که از سال 2009 معرفی شد، بعد از گذشت بیش از یک دهه در صدر بازار قرار دارد. میراث ساتوشی ناکاموتو به حق پادشاه رمز ارزها است و تا کنن رقبای زیادی را از میان برداشته است. اطلاع از مکانیزم‌های بیت کوین مانند استخراج، سختی شبکه، هالوینگ و غیره، از جمله مواردی است که برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار موفق باید بدانید.

بی حاشیه درباره کیف پول ارز دیجیتال

پس از اینکه تصمیم گرفتید به حوزه رمز ارزها وارد شوید، باید کیف پول ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید. کیف پول یا ولت، محلی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال شماست و نواع مختلفی دارد. از ولت‌های نرم‌افزاری تا سخت‌افزاری، با گستره‌ای از برندها و شرکت‌ها رو به رو می‌شوید که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما باید با توجه به نیازهای خودتان، پس از انجام تحقیق و بررسی کامل، کیف پول مدنظر خود را انتخاب کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال

اهمیت ارزهای دیجیتال از آن جایی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شما با لیست بلند بالایی از ارزها و صرافی‌ها برای انتخاب روبه‌رو می‌شوید. این که یک ارز برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر به بررسی نیاز دارد. اشتباه رایجی که تریدرها و سرمایه‌گذاران مرتکب آن می‌شوند سرمایه‌گذاری روی ارز نادرست است که صرفا در جو خبری یا تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است. همچنین، نحوه خرید و فروش رمز ارز نیازمند توجه به نکاتی مانند دقت در انتخاب و آشنایی با آدرس ولت و شناخت شبکه ها است. 

دست راست یا رقیب پادشاه؛ کمی درباره اتریوم!

پلتفرم اتریوم یک پروژه همه جانبه یا تیم توسعه‌دهنده قدرتمند است. این پروژه توانست تا حدود زیادی کمبودهای فنی بیت کوین را جبران کند و با نوآوری‌هایی مانند قرارداد هوشمند دریچه جدیدی به سمت توسعه حوزه ارزهای دیجیتال باز کند. اگر تصمیم دارید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنید، هنرمند هستید و نیم نگاهی به NFTها دارید یا اهل بازی‌های مبتنی بر بلاک چین هستید، راه را از مسیر اتریوم شروع کنید!

متمرکز یا غیر متمرکز؟ مساله این است!

شما برای ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال بهتر است از بستر صرافی‌ها استفاده کنید. صرافی‌های رمز ارزی علاوه‌بر ارائه خدمات و لیست کردن ارزهای مهم بازار، سرویس‌های افزوده‌ای ارائه می‌دهند که برای سرمایه‌گذاران و تریدرها بسیار ایده‌آل است. اما انتخاب صرافی نیز، خود چالشی بزرگ است. از یک سو تبلیغات و رسانه‌ها معامله‌گران را احاطه کرده‌اند و از سوی دیگر، نگرانی‌های امنیتی برای برباد رفتن یک شبه سرمایه آن‌ها! 

یک موضوع دیگر، انتخاب نوع صرافی است. کدام نوع از صرافی برای شما مناسب خواهد بود. صرافی متمرکز یا غیر متمرکز؟ پیش از هر چیز، با کمی مطالعه این موضوع را برای خود مشخص کنید.

تتر یا تومان؟ کدام بازار بهتر است؟

پس از انتخاب صرافی و کیف پول، نوبت به خرید ارز دیجیتال خواهد رسید. معمولا استفاده از استیبل کوین‌ها (مانند یک انتخاب منطقی برای ورود به معاملات است. این در حالیست که بسیار بازار ریالی را ترجیح می‌دهند و دلایل خود رادارند. برای درک بهتر و در نهایت اتخاذ تصمیم منطقی در این مورد، بهتر است ابتدا ماهیت، مزیت‌ها و معایب هر یک را بدانید و با توجه به استراتژی معاملاتی که دارید، تصمیم بگیرید.

امنیت، شرطِ لازم

یکی از مزیت‌های بلاک چین ارتقا سطح امنیت تراکنش‌های رمز ارزی است. با این حال، هرجا صحبت از پول سرشار باشد رد پایی از کلاهبرداران نیز پیدا خواهد شد. فناوری بلاک چین توانسته است تا حد زیادی در مقابل هک شدن شبکه را بگیرد، اما افراد سودجو از راه‌های دیگر مانند ارائه کوین‌های بدون پشتوانه یا حملات فیشینگ، از دارایی معامله‌گران سواستفاده می‌کنند. اگر قصد دارید تا در این حوزه موفق شوید، خیلی مهم است که روش‌های تامین امنیت دارایی‌های دیجیتال خود را بشناسید و با پروتکل‌های امنیتی که صرافی‌ها استفاده می‌کنند، آشنا شوید.

جمع بندی

مجله بیدارز یک بستر مناسب است که شما می‌توانید فارغ از سطح دانش و تجربه‌ای که در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین دارید، با استفاده از مطالب، ویدیوها و پادکست‌های آموزشی دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید. همچنین، امکان دسترسی به مقالات دسته بندی شده در سه سطح تازه‌ وارد، ماهر و حرفه‌ای در مجله بیدارز فراهم است که در این محتوا، به مقالات مهم که پیشنهاد می‌کنیم افراد تازه‌ وارد از آن‌ها مطلع باشند، اشاره کردیم.

3.3 3 رای‌ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها