تتر

0.0000 $

% 0.00

0.0000 تومان

برابر با بیت‌کوین

max
min
ارزش بازار
ارزش کل توکن‌ها یا کوین‌های استخراج شده ضرب‌ در قیمت نقدی آن
-- $
ارزش بازار رقیق شده
ارزش بازار رقیق شده یا FDV: ارزش تمام توکن‌ها با قیمت فعلی
$
حجم معامله
میزان معامله در 24 ساعت گذشته
0 $
عرضه درگردش
کوین‌هایی که در بازار در گردش و دست معامله‌گران هستن
-- $
حداکثر عرضه
--
عرضه کل

ارز دیجیتال تتر (Tether) محبوب‌ترین ارز دیجیتال پایدار (استیبل‌کوین) در جامعه رمزارزها است که به منظور تسهیل معاملات دیجیتال ایجاد شده است. یکی از نکات مهم درباره تتر این است که ارز دیجیتال تتر به صورت یک توکن مبتنی بر بلاک‌چین‌های مختلفی عرضه می‌شود و همواره ارزشی برابر با یک دلار آمریکا را دارد.

تتر (USDT) یک استیبل‌کوین است که برای اتصال یک به یک به دلار آمریکا طراحی شده و به بازار عرضه شده است.

تتر بر روی چندین بلاک‌چین از جمله اتریوم، ترون، پالیگان و سولانا وجود دارد. استیبل کوین‌هایی مانند USDT کارمزدها و تاخیرهای اضافی مربوط به تبدیل بین رمزارزها و ارزهای فیات را حذف می‌کنند.

تتر (Tether) چیست؟

تتر (Tether) که با نماد USDT شناخته می‌شود، یک رمزارز پایه ثابت است که معادل یک دلار آمریکا ارزش‌گذاری می‌شود. به علت ثابت بودن قیمت تتر، این ارز دیجیتال به نام‌ استیبل کوین (StableCoin) نیز شهرت داشته و به علاوۀ تمامی امکانات و قابلیت‌های ارزهای دیجیتال شبکه بلاک‌چین، عملکردی همانند ارزهای فیات دارد. با این اوصاف، تتر به عنوان یک رمز ارز پایدار، این روزها به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال شناخته‌شده در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

بنابراین تتر (USDT) یک استیبل‌کوین است که نقش بسیار مهمی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. از ژوئیه 2023، ارزش بازار این رمزارز محبوب بیش از 80 میلیارد دلار بود و رتبه سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان را داشت، درست پس از بیت‌کوین و اتریوم از نظر ارزش بازار.

تتر طوری طراحی شده است که به‌صورت 1 به 1 به یک ارز فیات (دلار آمریکا) در فضای ارزهای دیجیتال عرضه شود. USDT که در ابتدا در سال 2014 توسط سرمایه گذار بیت‌کوین، براک پیرس، کارآفرین ریو کالینز و توسعه‌دهنده نرم افزار کریگ سلرز راه اندازی شد، USDT از زمان آغاز فعالیت خود به کار به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

USDT که در ابتدا بر روی پروتکل بیت‌کوین از طریق لایه Omni عرضه شد، از آن زمان تاکنون حضور خود را به بلاک‌چین‌های مختلف دیگر گسترش داده است. مهم‌تر از همه، بخش قابل توجهی از عرضه آن اکنون بر بستر شبکه اتریوم به‌عنوان یک توکن ERC-20 وجود دارد. علاوه بر این، USDT در چندین بلاک‌چین دیگر مانند TRON، EOS، Algorand و Solana نیز عرضه می‌شود.

علاوه بر USDT، تتر طیف وسیعی از استیبل کوین های دیگر را ارائه می‌دهد:

  • EURT: یک سکه Tether متصل به یورو.
  • CNHT: یک سکه Tether متصل به یوان چین.
  • XAUT: یک سکه Tether که پشتوانه آن طلای فیزیکی است.

در حالی که تتر قصد دارد پیوند خود را با ارزهای مختلف فیات حفظ و همواره برابر با یک دلار بماند، قیمت این توکن در برخی از برهه‌های زمانی دچار نوساناتی نیز شده است. به‌عنوان مثال، قیمت USDT در یک بازه زمانی بالاترین سطح خود یعنی 1.20 دلار و پایین‌ترین سطح یعنی 0.91 دلار نیز رسیده است.

خالق تتر کیست؟

تتر (USDT) که در ژوئیه 2014 توسط براک پیرس، کریگ سلرز و ریو کالینز تأسیس شد، در ابتدا با نام «Realcoin» شناخته می‌شد. هدف آن حفظ نسبت مبادله 1 به 1 با دلار آمریکا به شکل ثابت است. تتر یکی از اولین استیبل کوین‌های ایجاد شده بود که بر پایه مستر کوین (Omni) ساخته شد، که یک لایه پروتکلی برای بیت کوین بود و مفهوم استیبل کوین را در سال 2012 به جهان معرفی کرد. Tether پیشگام چیزی بود که اکنون به عنوان یک مدل پایدار با وثیقه فیات شناخته می‌شود. Tether امروزه پرکاربردترین استیبل کوین در جهان است و رنک 3 برترین ارزهای دیجیتال را ازآن خود کرده است. ناگفته نماند که به دلیل ماهیت این رمز ارز، محدودیت و سقفی برای ایجاد و ضرب تتر وجود ندارد و در زمان نگارش این مقاله، بیش از 69 میلیارد از این استیبل کوین در چرخه بازار قرار دارد.

تتر چگونه کار می‌کند؟

استیبل‌کوین‌ها هدف مشخصی را دنبال می‌کنند، زیرا بر خلاف ارزهای دیجیتال پرنوسان‌تر، ثبات نسبی قیمت را ارائه می‌کنند. در ابتدا، عرضه‌کننده USDT Tether Limited ادعا کرد که هر واحد USDT نشان دهنده 1 دلار است که در ذخایر آن نگهداری می‌شود.

ذخایر تتر لیمیتد شامل پول نقد و همچنین معادل های نقدی واقعی و دارایی‌ها است. کاربران می‌توانند USDT را از صرافی‌ بیدارز، خریداری یا به فروش برسانند.

چرا تتر مهم است؟

تتر به عنوان پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات عمل می‌کند و به سرمایه‌گذاران روشی ساده برای معامله با ارزش یک به یک با دلار آمریکا، بدون نوساناتی که در سایر ارزهای دیجیتال دیده می‌شود، ارائه می‌دهد. این ثبات به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که دارایی دیجیتالی را که شباهت زیادی به ارز فیات دارد، در اختیار داشته باشند.

کاربردهای تتر چیست؟

۱. دسترسی سریع به ثبات بازار

اگر قیمت بیت‌کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتالبه سرعت در حال کاهش بود، می‌توانیدآن‌ها را به سرعت به USDT تبدیل کنید.

۲. به راحتی وجوه را جابه‌جا کنید

با تتر، می توانید وجوه خود را خیلی سریع جابه‌جا کنید. این موضوع همچنین می‌تواند برای معاملات به روش آربیتراژ با سایر توکن‌ها مناسب باشد.

۳. معاملات به سبک فارکس

از آن‌جایی که پشتوانه USDT دلار آمریکا است، می‌توانید معاملاتی به سبک فارکس را با مبادله غیر آمریکایی به USDT انجام دهید. 

۴. مزایای بیشتر نسبت به دلار

تتر به عبارتی دلار دیجیتال است و خرید آن همواره راحت بوده و بازار آن به‌صورت ۲۴ساعته فعال است. از این رو دیگر نگران تبدیل دارایی خود نیستید و همواره می‌توانید با آن معامله کنید.

مزایای خرید Tether با نماد USDT

به علت برخورداری از پشتوانه دلاری، خرید تتر گزینه‌ای مناسب برای حفظ ارزش دارایی و در امان ماندن از ریسک نوسانات و افت قیمت‌های شدید است. در واقع شما با خریداری تتر، یک سپرده بانکی خواهید داشت که هیچ سود یا زیانی به آن تعلق نمی‌گیرد.

این ثبات قیمت باعث شده است که این ارز دیجیتال استیبل، به عنوان یک پایه ثابت برای معاملات به شمار رود. بنابراین در اغلب موارد، از تتر به عنوان رمز ارزی برای مبادله سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

واریز یا برداشت دارایی در صرافی‌ها به صورت دلاری، می‌تواند ساعت‌ها یا در برخی مواقع، چند روز طول بکشد. با این حال سرعت انجام تراکنش‌های Tether نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نیز از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود. تراکنش‌های این رمز ارز، به صورت لحظه‌ای انجام خواهد شد. بنابراین برای سرمایه‌گذاران و تریدرهایی که به دنبال انتقال هر چه سریع‌تر دارایی خود هستند، تتر بهترین گزینه است.

USDT مزایای متعددی را به سرمایه‌گذاران رمزارز ارائه می‌دهد:

1. تجارت و ثبات بازار

USDT به طور گسترده در جفت ارزهای معاملاتی در مبادلات ارزهای دیجیتال، مانند BTC/USDT یا ETH/USDT استفاده می‌شود. معامله‌گران اغلب ارزهای دیجیتال خود را در دوره‌های نوسان یا عدم اطمینان بازار به USDT تبدیل می‌کنند تا ارزش دارایی‌های دیجیتال خود را ثابت نگه دارند.

2. حفظ ارزش سرمایه با تتر

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند از USDT برای محافظت از دارایی خود در شرایط نزولی بازار استفاده کنند. با تبدیل دارایی‌های خود به تتر می‌توانند از خود در برابر ضررهای احتمالی محافظت کنند، زیرا ارزش آن در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال نسبتاً پایدار است.

3. انتقال سریع

USDT انتقال سریع و کم هزینه بین پلتفرم‌ها یا کیف پول‌های مختلف را تسهیل می‌کند. با استفاده از Tether کاربران می‌توانند از زمان پردازش طولانی‌تر و هزینه‌های بالاتر مرتبط با انتقال ارزهای سنتی فیات جلوگیری کنند. USDT همچنین در میان کسانی که به طور منظم تراکنش‌های بین‌الملی انجام می‌دهند، بسیار محبوب و به‌صرفه است.

نحوه نگهداری USDT

برای ذخیره‌سازی و نگهداری تترهای خریداری‌شده خود، به یک کیف پول دیجیتال نیاز خواهید داشت. این والت‌ها در انواع مختلفی (سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، تحت وب و کاغذی) ارائه شده و از برخی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

بنابراین پیش از انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری و انجام معاملات تتر، مطمئن شوید که والت مورد نظر از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند. در این خصوص، می‌توانید از والت داخلی پلتفرم بیدارز نیز استفاده کنید. همچنین کیف پول‌های زیادی از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می‌کنند، مانند Ledger، Trezor، Math Wallet، Trust Wallet، MetaMask، Coinbase، Cobo، HyperPay، Safepal، Tronlink، Atomic wallet، Sollet و غیره.

با این حال، مهم است که هنگام ارسال یا دریافت USDT دقت داشته باشید، زیرا این توکن در بلاک‌چین‌های مختلف عرضه می‌شود. هنگام انتقال تتر مطمئن شوید که آن را به یک کیف پول سازگار با شبکه مورد نظر خود ارسال می‌کنید. استفاده از شبکه نادرست می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه شما شود. به‌عنوان مثال، ارسال USDT از طریق شبکه ترون به آدرس اتریوم منجر به انتقال ناموفق خواهد شد.

جمع‌بندی

استیبل کوین‌ها با به حداقل رساندن نیاز معامله‌گران به تبدیل مکرر بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال، راحتی قابل توجهی را برای تجارت در دنیای کریپتو به ارمغان آورده‌اند. USDT تا سال 2023 به بزرگ‌ترین استیبل کوین در ارزش بازار تبدیل شده است، اما سرمایه‌گذاران باید همیشه محتاط باشند و از ریسک‌های موجود در استیبل کوین‌ها آگاه باشند.

هدف اصلی از ایجاد تتر، فراهم کردن راهی سریع و کم‌هزینه برای انجام معاملات در بین بازارهای مختلف بورس‌ها و پلتفرم‌های مالی دیجیتال بوده است.

در نهایت، تتر به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال معروف در دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود، اما برای استفاده از آن، بهتر است از پلتفرم‌های قابل اعتماد برای خرید و نگهداری تتر استفاده کنید. صرافی بیدارز با افتخار در فضای رمزارز کشور توانسته است اعتماد کاربران زیادی را به خود جلب کند و با ارائه به‌روزترین خدمات همواره انتخاب امن سرمایه‌گذاران باشد.

سوالات متداول

آیا ارزش تتر ثابت است؟

بله، قیمت تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا است و ارزش آن ثابت است.

چطور می‌توان تتر خرید؟

از انجایی که کاربران ایرانی در صرافی های خارجی هستند و امکان بلوکه شدن دارایی‌ها وجود دارد، پیشنهاد میکنیم پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیدارز تتر را به ساده ترین شکل و کمترین کارمزد خریداری کنید

چطور میتوان USDT را به ریال تبدیل کرد؟

پیشنهاد میکنیم برای تبدیل USDT به ریال باید از بستر امن صرافی بیدارز استفاده کنید. به بیان ساده شما با ارائه تتر به ما با هریک از روش‌های رایج معاملاتی مانند روش همتا به همتا، می‌توانید با توجه به نرخ لحظه‌ای تتر، در ازای میزان USDT که واریز می‌کنید، وجه تومانی دریافت کنید.

چه تفاوتی بین تتر و بیت‌کوین وجود دارد؟

بیت‌کوین به‌عنوان ارز دیجیتال رایج، ارزش خود را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، در حالی که تتر ارزش ثابتی دارد و به عنوان استیبل‌کوین عمل می‌کند.

آیا تتر می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد؟

بله، بسیاری از افراد تتر را به‌عنوان ابزاری برای حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌دهند.

(تومان) IRT
(تتر)
اشتراک در
اطلاع از
guest
وضعیت بازار
2 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ETHReniue
ETHReniue

فلا که تتر بازیش گرفته آدم میمونه چیکار کنه
من کلا ترجیح میدم سفارش بذارم تو P2P اونجا راحت فروش میره با قیمت خوب

ریرا
ریرا

دوستان تتر قراره بره بالا