یو اس دی کوین

0.0000 $

% 0.00

0.0000 تومان

برابر با بیت‌کوین

max
min
ارزش بازار
ارزش کل توکن‌ها یا کوین‌های استخراج شده ضرب‌ در قیمت نقدی آن
-- $
ارزش بازار رقیق شده
ارزش بازار رقیق شده یا FDV: ارزش تمام توکن‌ها با قیمت فعلی
$
حجم معامله
میزان معامله در 24 ساعت گذشته
0 $
عرضه درگردش
کوین‌هایی که در بازار در گردش و دست معامله‌گران هستن
-- $
حداکثر عرضه
--
عرضه کل

USD Coin با نماد اختصاری USDC چیست؟

یو اس دی کوین نوعی از استیبل کوین است که ادعا می‌کند مقیاس ارزشی معادل 1:1 دلار آمریکا دارد و توسط دارایی‌هایی همچون دلار آمریکا، طلا یا سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود. هر USDC در گردش باید پشتوانه‌ای معادل یک دلار آمریکا داشته باشد و نکته جالب در مورد این رمز ارز این است که هر زمان کاربری تراکنشی مبنی بر خرید یا فروش آن داشته باشد؛ یا به عبارت دیگر هر زمان که توکن جدیدی ایجاد شود و یا بسوزد، به موجودی ذخیره دلاری آن اضافه یا از آن کسر می‌گردد.

برخلاف رمز ارزهایی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، یک استیبل کوین، همانطور که از نامش پیداست، همواره ارزشی واحد دارد، که سبب می‌شود اعتبار بیشتری میان مردم داشته باشد. استیبل کوین‌هایی همچون USDC برای عملکرد پروتکل DeFi (مالی غیرمتمرکز) ضروری هستند. رمز ارز USD Coin در سال 2018 راه‌اندازی شده و بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. این ارز در حال حاضر از نظر حجم معاملات در رده دوم استیبل کوین ها قرار می‌گیرد و 80% معاملات ارزهای دیجیتال متعلق به دو ارز USD Coin و Tether است.

USDC چگونه عمل می‌کند؟

USDC به عنوان دلار دیجیتالی و به منظور استفاده در حوزه ارز دیجیتال ایجاد شده است . از آنجایی که این ارز به دلار آمریکا متصل است مادامی‌که پشتوانه دلاری داشته باشد، می‌توانید به ارزش ثابت آن اعتماد کنید، حتی اگر ارزش سایر ارزهای دیجیتال در نوسان باشد ارزش USD Coin ثابت می‌ماند.

تفاوت یو اس دی کوین با سایر استیبل‌ کوین‌ها در چیست؟

USDC یک استیبل کوین است که توسط کمپانی Circle صادر می‌شود. Circle و Coinbase نهاد حاکم برای USDC هستند. از جمله تفاوت‌های USDC و سایر استیبل کوین‌ها این است که، طبق سایت Circle، «ذخایر USDC در اختیار موسسات مالی پیشرو ایالات متحده، از جمله BlackRock و Bank of New York Mellon قرار دارد و همچنین به عنوان پشتوانه پول نقد در موسسات مالی و خزانه داری ایالات متحده نزد متولیان شخص ثالث نگهداری می‌شود.» USDC سه تفاوت کلی با سایر استیبل کوین ها دارد:

  • USDC این استیبل کوین عملکرد بسیار شفافی درباره قوانین و تدابیر امنیتی احتمالی آینده داشته است.
  • این استیبل کوین به طور کامل توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شود.
  • سازمان نظارت بر انتقال پول ایالات متحده صدور USDC را کنترل می‌کند.

بسیاری از موسسات تحت نظارت به دلیل فقدان مقررات و امنیت در بازار ارز دیجیتال برای ورود به آن شک داشتند. از آنجایی که USDC به طور کامل توسط پول نقد و خزانه‌داری ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، یک موسسه مالی می‌تواند آن را بدون ترس از نوسان نگه دارد. این یک گام مهم رو به جلو برای بازار کریپتو است، زیرا به موسسات تحت نظارت اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی در مورد ریسک نوسان، شروع به ارائه محصولات ارز دیجیتال کنند.

خالق یو اس دی کوین کیست؟

در سال 2004، رایان فوگر USD CoinPay را تأسیس کرد؛ یک شرکت فناوری مالی با هدف ایجاد شبکه پرداخت همتا به همتا. به طور جداگانه، در سال 2011، تیمی از جانب جد مک کالب (Jed McCaleb)، توسعه یک شبکه اجماع جدید برای ارزهای دیجیتال را آغاز کردند که در نهایت به USDC Ledger تبدیل شد. بعداً کریس لارسن، دیوید شوارتز و آرتور بریتو به پروژه ملحق شدند و در سال 2012 مک‌کالب و لارسن در پروژه‌ی USD CoinPay به رایان ملحق شدند. پس از مدتی، رایان پروژه را به McCaleb و Larsen سپرد و در سپتامبر 2012 آن‌ها Opencoin را تأسیس کردند که در سال 2013، این نام به آزمایشگاه‌های یو اس دی کوین (USD Coin Labs) تغییر کرد.

چه مقدار یو اس دی کوین وجود دارد؟ امنیت یو اس دی کوین چگونه تامین می‌شود؟

در حال حاضر بیش از 49 میلیارد واحد از این رمز ارز در دسترس و استخراج شده است. یو اس دی کوین در عرضه کل محدودیت دارد و نمی‌تواند از سقف 100 میلیارد واحد عبور کند. یو اس دی کوین به جای استفاده از استخراج بلاک چین، از مکانیسم اجماع از طریق گروهی از سرورهای متعلق به بانک‌ها، برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. تراکنش‌های یو اس دی کوین نسبت به بیت کوین انرژی کمتری مصرف می‌کنند، در چند ثانیه تایید می‌شوند و هزینه بسیار کمی دارند. در حالی که تراکنش‌های بیت کوین انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، تایید آن زمان بیشتری می‌برد و شامل هزینه‌های تراکنش بالاتر است.

مزایای خرید USDC چیست؟

USDC ثبات قیمتی دارد و این سبب می‌شود که کاربر همواره از این‌که ارزش رمز ارزش حفظ می‌شود اطمینان دارد. از طرفی شرکت بزرگی همچون کوین بیس (Coinbase) و سیرکل (Circle) پشتوانه آن است که قطعا ایمنی آن را نسبت به رویدادهای غیر منتظره تا حد زیادی بالا می‌برد. ادعای کوین بیس مبنی بر این‌که توکن به میزانی که صادر می‌شود پشتوانه واقعی دارد درست است و همانطور که پیشتر گفتیم توسط سازمان نظارت بر انتقال پول ایالات متحده تایید شده است. حتی دارندگان و علاقمندان ارز دیجیتال می‌توانند در سراسر دنیا گزارش ماهانه موجودی دلاری این استیبل کوین را مشاهده کنند.

نحوه نگهداری از استیبل کوین USDC

USDC مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال بر بستر اتریوم ایجاد شده است و از استاندارد ERC20 پیروی می‌کند. کیف پول‌های بسیاری هستند که از این استاندارد حمایت می‌کنند، اما بهترین کیف پول غیر حضانتی برای این رمز ارز Trustwallet و Metamask هستند. علاوه بر کیف پول‌های حضانتی، کیف پول‌های دیگری تحت عنوان غیر حضانتی هستند که کاربر ضامن نگهداری و کنترل صد در صدی دارایی‌های خود نیست. این نوع کیف پول‌ها عموما صرافی‌های متمرکز هستند. USDC به عنوان جایگزینی برای دلار آمریکا در صرافی‌های بزرگ مانند Coinbase، Kraken، Binance، Poloniex و Gemini استفاده شده است. اما بزرگترین حامی‌USDC صرافی کوین بیس است که خود ایجاد کننده این توکن بوده است. علاوه بر این موارد، صرافی بیدارز نیز در ایران از این ارز برای انجام معاملات و همچنین نگهداری از آن پشتیبانی می‌کند.

(تومان) IRT
(یو اس دی کوین)
اشتراک در
اطلاع از
guest
وضعیت بازار
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها